پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181709
زندگي ۵ هزار فرهنگي روي هوا !
تاریخ انتشار : 1394/03/18 10:10:22
نمایش : 1237
حدود 20 سال پيش بود که دادگاه دو نفر از اعضاي تعاوني مسکن فرهنگيان را به جرم کلاهبرداري محکوم کرد، اما اکنون پس از 20 سال متهمان همان پرونده از اعضاي کنوني تعاوني مسکن فرهنگيان شکايت کرده‌اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، موضوع مسکن فرهنگيان از دو منظر هميشه مشکلاتي را با خود به همراه داشته است، نخست «عدم امکانات لازم براي تهيه مسکن ويژه فرهنگيان» و دوم «ايجاد شرکت‌هاي تعاوني در خصوص مسکن فرهنگيان» که در آخر برخي از آنها با مشکلات کلاهبرداري و يا عدم پاسخ به تعهدات مواجه هستند.

اما در اين بين تنها قشري که آسيب خواهد ديد فقط فرهنگياني هستند که با هزاران اميد در آرزوي خانه دار شدن هستند و در آخر با مشکلاتي رو به رو خواهند شد که شايد روياي خانه دار شدن آنها به کابوس تبديل شود.

 

*ماجراي اختلاس ۴۲۰ ميليون توماني از فرهنگيان در ۲۰ سال قبل

 

حدود 20 سال پيش بود که يکي از شعبات دادگاه عمومي تهران رأي بر محکوميت دو نفر از اعضاي وقت تعاوني مسکن فرهنگيان اداره کل آموزش و پرورش تهران صادر کرد.

 

 

 

به موجب رأي دادگاه و بر اساس ماده يک قانون تشديد مجازات مرتکبين ارتشاء و اختلاس و کلاه برداري مصوب 15 آذر ماه 1367 مجمع تشخيص مصلحت نظام اسلامي، هر يک از متهمان به هفت سال حبس و پرداخت يک ميليارد و دويست و پنجاه ميليون ريال و ديگري دو ميليارد و شصت و سه ميليون ريال جزاي نقدي و رد مبلغ مذکور به شرکت تعاوني مسکن فرهنگيان محکوم شدند.

 

*تيتر روزنامه‌ها در 20 سال قبل

 

در همان سالها نيز که موضوع اين پرونده، جنجال بسياري به همراه داشت، پس از اعلام حکم دادگاه مبني بر متهم بودن افرادي که در اين موضوع دست داشتند رسانه‌ها تيترهاي محتلفي زدند.

 

«متهمان اختلاس آموزش و پرورش هر کدام به يک تا 7 سال حبس و پرداخت يک تا دو ميليارد ريال جريمه محکوم شدند»، «دلالان زمين در فرحزاد و سوء استفاده کنندگان از تعاوني مسکن فرهنگيان تهران محکوم شدند» و «اختلاس کنندگان 420 ميليون توماني فرهنگيان تهران به يک تا 7 سال حبس محکوم شدند» از جمله تيتر روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها بود.

 

*اما حالا...

 

 اما حالا پس از گذشت چيزي حدود 20 سال از اتفاقاتي که آن زمان رخ داده است گويي اين زخم کهنه بار ديگر شکافته شده است و درد آن پيکر فرهنگيان را آزرده کرده است.

 

*مدير عامل تعاوني مسکن فرهنگيان: ادعاهاي واهي متهمان پس از 20 سال/ مي‌خواهند با زندگي 5 هزار نفر بازي کنند

 

جوادنژاد مدير عامل شرکت تعاوني مسکن کارکنان اداره کل آموزش و پرورش تهران در خصوص اتفاقاتي که درباره اين پرونده رخ داده است، اظهار داشت: حدود 20 سال پيش دادگاه رأي بر حاکميت تعاوني مسکن فرهنگيان و محکوم شدن 2 نفر از متهمان داد.

 

وي افزود: در آن زمان دادگاه در خصوص شکايت از افرادي که قصد کلاهبرداري بر زمين‌هاي فرهنگيان فرحزاد داشتند بررسي و رسيدگي انجام داد و پس از محکوميت 2 نفر از متهمان، سند زمين‌هاي فرحزاد در اختيار تعاوني مسکن براي ساخت خانه فرهنگيان قرار گرفت.

 

جوادنژاد با اشاره به تعداد ساکنان کنوني در زمين‌هاي فرهنگيان فرحزاد خاطرنشان کرد: تعاوني مسکن فرهنگيان شهر تهران 880 عضو دارد که 400 نفر آنها در خانه‌هاي خود مشغول زندگي هستند و حدود 400 نفر ديگر مشغول ساخت خانه‌هاي خود هستند.

 

وي افزود: پس از گذشت اين سالها افرادي که متهم شده بودند خواهان اعاده دادرسي شده و ادعاهاي واهي دارند مبني بر اينکه در 20 سال پيش که دادگاه اين پرونده را بررسي مي‌کرد مدارکي در اين خصوص جعل شده است.

 

مدير عامل شرکت تعاوني مسکن کارکنان اداره کل آموزش و پرورش تهران با بيان اينکه اين افراد پس از آزادي از زندان به دادگاه شکايت کرده‌اند که مدارک در آن زمان جعل شده است، گفت: اين ادعاها در حالي اتفاق افتاده است که در آن زمان کارشناس دادگستري و اداره کل تعاون استان تهران مدارک را بررسي و دادگاه رأي صادر کرده است و سپس در دادگاه تجديد نظر و ديوان عالي کشور حکم تأييد شده است.

 

وي با ابراز نگراني از اين اتفاقات تصريح کرد: اکنون اين افراد توانسته‌اند از اتهام کلاهبرداري برائت حاصل کنند و از نظر حقوقي هم از تعاوني مسکن فرهنگيان شکايت کرده‌اند.

 

جوادنژاد با بيان اينکه در همان زمان که متهمان به جزاي نقدي هم محکوم شده بودند هيچ مبلغي به تعاوني پرداخت نشد، تصريح کرد: اين افراد اکنون آزاد شده‌اند و از تعاوني مسکن فرهنگيان شکايت کرده‌اند.

 

مدير عامل شرکت تعاوني مسکن کارکنان اداره کل آموزش و پرورش تهران افزود: اين افراد با توسل به شگردهاي متقلبانه با زندگي 800 خانوار که در مجموع حدود 5 هزار نفر مي‌شوند بازي مي‌کنند و معتقدند که زمين‌هايي که فرهنگيان اکنون در آن ساکن شده‌اند متعلق به آنهاست و آن زمين‌ها را مي‌خواهند.

 

 با توضيحاتي که در خصوص پرونده کنوني از سوي مدير عامل تعاوني مسکن فرهنگيان تهران ارائه شد، به نظر مي‌رسد بازهم در آخر اين 800 فرهنگي به همراه خانواده‌هايشان باشند که از اين موضوع دچار خسارت‌هايي مي‌شوند؛ مشکلات روحي و رواني اين قضيه که آيا ممکن است خانه‌هايمان را از دستمان در بياورند، فرهنگيان ساکن در فرحزاد را آزرده کرده است.

 

به طور کلي آموزش و پرورش بايد فکري عاجل براي مسکن فرهنگيان کند يا اينکه تعاوني‌هاي مسکن را به گونه‌اي حمايت کند تا چنين مشکلاتي رخ ندهد؛ البته در کنار اين حمايت مي‌توان تعاوني‌هايي توسط خود ادارات تأسيس شود و زير نظر خود آموزش و پرورش تمام کارها انجام شود.

 

اما مشکل کنوني اين است که بيش از 20 سال از اين موضوعات و مشکلات گذشته است و همچنان مسائلي در خصوص زمين‌هاي فرحزاد وجود دارد و هنوز هم ادامه‌دار است.

 

*اما ...

 

تنها افرادي که از اين دست نزاع‌هاي حقوقي لطمه خواهند ديد، فرهنگياني هستند که در آن مکان سکني گزيده‌اند يا درحال ساخت خانه‌هايشان هستند، زيرا آنها به اعتماد رأي صادر شده در آنجا ماندني شدند و مشغول زندگي هستند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html